Leder, H., & Graham, D. (2012). Statistics, vision, and the analysis of artistic style. Computational Statistics, 4(2), 115-123.

Leder, H., Gerger, G., & Brieber, D. (2012). This is disgusting! Can art experts really appreciate non-beautiful modern art? in 22nd Biennal congress of the International Association of Empirical Aesthetics (S. 458-459). National Taiwan Normal University-Taipei.

Slunecko, T. (2012). Zur Kritik der Zuschauerontologie der Psychoanalyse – vorbereitende Arbeiten. in G. Gödde, & M. Buchholz (Hrsg.), Der Besen, mit dem die Hexe fliegt: Wissenschaft und Therapeutik des Unbewussten (S. 563-582). Psychosozial-Verlag.

Leder, H. (2011). Bilder als Kunst. Psychologische Ansätze. in K. Sachs-Hombach, & R. Totzke (Hrsg.), Bilder- Sehen - Denken. Zum Verhältnis von begrifflich-philosophischen und empirisch-psychologischen Ansätzen in der bildwissenschaftlichen Forschung (S. 181-191). Unknown publisher.

Tinio, P., Leder, H., & Strasser, M. (2011). Image Quality and the Aesthetic Judgment of Photographs: Contrast, Sharpness, and Grain Teased Apart and Put Together. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 5(2), 165-176.

Fuchs-Leitner, I., Leder, H., & Ansorge, U. (2011). Local rule violations attract attention and eye fixations. Journal of Eye Movement Research, 4, 145-145.

Krainz, U., & Slunecko, T. (2011). Negotiating Cultural Differences in a Total Institution: Muslim Conscripts in the Austrian Armed Forces. in I. Menke, & P. Langer (Hrsg.), Muslim service members in non-Muslim countries: Experiences of difference in the armed forces in Austria, Germany and the Netherlands Sozialwissenschaftliches Institut der Bundeswehr. http://gateway-bayern.de/BV037432497