Zeige Ergebnisse 341 - 360 von 370
Carbon, C-C., & Leder, H. (2005). Innovations in design and aesthetics: How attributes of innovation influence attractiveness in the long run. Perception, 35(S), 32-32.
Carbon, C-C., & Leder, H. (2005). The Repeated Evaluation Technique (RET). A method to capture dynamic effects of innovativeness and attractiveness. Applied Cognitive Psychology, 19(5), 587-601. https://doi.org/10.1002/acp.1098
Carbon, C-C., Schweinberger, S. R., Kaufmann, J. M., & Leder, H. (2005). The Thatcher illusion seen by the brain: An event-related brain potentials study. Cognitive Brain Research, 24(3), 544-555. http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6SYV-4G1R3R1-2&_user=464575&_coverDate=08%2F31%2F2005&_rdoc=20&_fmt=summary&_orig=browse&_srch=doc-info(%23toc%234844%232005%23999759996%23604034%23FLA%23display%23Volume)&_cdi=4844&_sort=d&_docanchor=&_ct=38&_acct=C000022258&_version=1&_urlVersion=0&_userid=464575&md5=aace9aa6ea41b85e5f90671096f4555c
Carbon, C-C., & Leder, H. (2005). The Wall inside the brain: Overestimation of distances crossing the former Iron Curtain. Psychonomic Bulletin & Review, 12(4), 746-750. http://www.ingentaconnect.com/content/psocpubs/pbr/2005/00000012/00000004/art00018
Leder, H. (2005). Wahrnehmung der Horizontalen. Psychologische Betrachtungen. in A. Hapkemeyer (Hrsg.), The perception of the horizontal: Caspar David Friedrich ... Publikation zur Ausstellung: Museion, Museum für moderne und zeitgenössische Kunst Bozen, 17.9.2005-8.1.2006 König.
Leder, H., & Carbon, C-C. (2005). When context hinders. Context superiority versus learn-test-compatibilities in face recognition. Quarterly Journal of Experimental Psychology. Section A: Human Experimental Psychology, 58A(2), 235-250.
Carbon, C-C., & Leder, H. (2005). When feature information comes first! Early processing of inverted faces. Perception, 34(9), 1117-1134. https://doi.org/10.1068/p5192
Leder, H. (2005). Zur Psychologie der Rezeption moderner Kunst. Eine psychologische Perspektive. in B. Graf (Hrsg.), Sichtweisen: zur veränderten Wahrnehmung von Objekten in Museen (S. 79-91). VS, Verl. für Sozialwiss. Berliner Schriften zur Museumskunde Band 19
Leder, H., Belke, B., & Augustin, D. (2004). A model of aesthetic appreciation and aesthetic judgements. British Journal of Psychology, 95, 489-508.
Leder, H. (2004). A psychological model of aesthetic experience. in Proceedings of the XVIII Congress of the International Association of Empirical Aesthetics., Lissabon Unknown publisher.
Carbon, C-C., Schweinberger, S. R., Kaufmann, J. M., & Leder, H. (2004). Early face processing investigated by ERP. Perception, 33(S), 13-13.
Carbon, C-C., & Leder, H. (2004). Face recognition is not template-based. Perception, 33(S), 103-103.
Slunecko, T. (2004). Man muss heute Kybernetiker werden, um Humanist bleiben zu können. in A. von Schlippe (Hrsg.), Personzentrierung und Systemtheorie: Perspektiven für psychotherapeutisches Handeln (S. 153-177). Vandenhoeck & Ruprecht.
Leder, H., & Carbon, C-C. (2004). Part-to-whole effects and configural processing in faces. Psychology Science, 46(4), 531-543.
Slunecko, T. (2004). Religiöse Orientierung und Bindungserfahrung. in B. Rollett (Hrsg.), Eingebettet ins Menschsein: Beispiel Religion: Aktuelle Studien zur religiösen Entwicklung (Band 3, S. 127-138). Pabst Science Publishers.
Oberlechner, T., Slunecko, T., & Kronberger, N. (2004). Surfing the money tides: Understanding the foreign exchange market through metaphors. British Journal of Social Psychology, 43(1), 133-156. http://www.scopus.com/scopus/inward/record.url?eid=2-s2.0-1842433631&partnerID@&rel=R5.6.0
Leder, H. (2003). Ein psychologischer Ansatz zur Ästhetik: Gefallen und Vertrautheit. in J. Küpper (Hrsg.), Dimensionen ästhetischer Erfahrung (S. 284-307). Suhrkamp Verlag. Suhrkamp-Taschenbuch Wissenschaft Band 1640
Leder, H. (2003). Ein psychologischer Ansatzt zur Ästehtik: Gefallen und Vertrautheit. in J. Küpper, & C. Menke (Hrsg.), Dimensionen ästhetischer Erfahrung (S. 284-307). Suhrkamp Verlag.
Leder, H. (2003). Familiarity versus fluency. Determinants of cognitive and visual preference. Empirical Studies of the Arts, 21(2), 165-175.
Zeige Ergebnisse 341 - 360 von 370